Velkommen til min blog

Denne blog oprettes som del af en modulopgave på MIL (første modulopgave ifb. master i it og læring), sept.-okt. 2012.

Formålet med opgaven er at opnå reflekteret erfaring med at anvende bloggen som refleksions- og formidlingsværktøj i relation til egen arbejdspraksis. Samt at følge andres blogs, kommentere og få indsigt i medstuderendes arbejdspraksis.

Indledningsvist forestiller jeg mig, at bloggen bl.a. skal præsentere synspunkter på og forslag til anvendelse af it i læreruddannelses- og grundskolefaget kristendomskundskab, idet jeg til daglig underviser ved læreruddannelsen i religionsfagene (linjefaget kristendomskundskab/religion og førsteårsfaget Kristendomskundskab-livsoplysning-medborgerskab, også kaldet KLM).

Jeg er overbevist om, at der ligger et pædagogisk potentiale i anvendelsen af digitale læringsressourcer og læringsformer (bl.a. blogs og digitale læremidler) i undervisningen. I denne blog ønsker jeg at reflektere over, hvad  it-baserede læringsressourcer kan bidrage med, hvorfor, og hvordan det kan gribes an i praksis. Desuden vil jeg gerne undersøge, hvilke digitale ressourcer, der fx kunne inddrages i kristendomsfaget samt vurdere, hvilke der egner sig.

Indgangsord og -håb henter jeg fra K.E. Løgstrup, der i sit berømte foredrag, Skolens formål, 1981,bl.a. siger: “Det er uoverkommeligt at holde skole! Men lige så uoverkommeligt det er, ligeså spændende er det også”.

2 tanker om “Velkommen til min blog

  1. Kære Helle
    Tak skal du have, – det her kan altså virkelig også kaldes noget af en opdagelsesrejse, idet der bare er så mange muligheder, som jeg stadig kun så småt har snuset til..
    Kh Inger

Skriv en kommentar